Conform datelor Societății Inginerilor de Petro și Gaze, care dă zilnic cotațiile medii europene la benzină și motorină, în aceste zile România înregistrează un preț istorin la motorină: 1,114 euro pe litru, adică mai mare decât în Germania (1,105 euro pe litru). De când așteptat să îi învingem și noi la ceva… În acest context trebuie reamintit că mai există o diferență între cele două țări: salariul minim este de 227,7 euro în România și de 1.445 de euro în Germania!
Poporul român, în adânca sa înțelepciune, a emis o zicală: ”La omul sărac nici boii nu trag!” Iată că zicala se confirmă în țara noastră: cel mai sărac popor din Europa (adică noi) are unele din cele mai scumpe produse de pe continent. Ne referin la combustibil, ”sângele economiei”, cum ar veni…
La capitolul motorină, România depășește în acest moment, cu prețul de 1,114 euro pe litru, media europeană de 1.110 euro pe litru. Printre țările pe care le ”surclasăm” se numără (în afară de Germania) Austria (1,004 euro pe litru), Bulgaria (0,988 euro pe litru), Spania (1,063 euro pe litru), Ungaria (1,090 euro pe litru), Polonia (0,916 euro pe litru).
La capitolul benzină cu cifra octanică 95 ne aflăm undeva pe la mijlocul clasamentului, cu prețul de 1,136 de euro pe litru. Sub noi sunt austriecii (OMV, desigur), cu 1,105 euro pe litru, Bulgaria, cu 1,003 euro pe litru, Ungaria, cu 1,103 euro pe litru, sau Polonia, cu 0,976 euro pe litru.
Speciliștii în economie susțin că singura posibilitate a României de a interveni pe acestă piață este înființarea unei societăți comerciale cu capital exclusiv de stat care să poată extrage țiței și care să poată vinde combustibil la pompă – ținând astfel în șah prețurile impuse de societățile private din domeniu.