Românii cheltuie în medie 87 de lei pe an pentru servicii poştale, cu o medie de 106 lei în oraşe, în timp ce companiile alocă anual 3.400 lei pentru aceleaşi servicii, a declarat Cătălin Marinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM)l.
Un român cheltuieşte în medie 87 de lei pe an pentru servicii poştale
Astfel, potrivit unor studii recente realizate de instituţie, atunci când aleg furnizorul de servicii poştale, clienţii persoane fizice se ghidează după tarifele practicate, viteza de livrare, siguranţa trimiterilor şi respectarea timpilor de livrare, în timp ce firmele acordă mai multă atenţie gradului de acoperire teritorială, siguranţei trimiterilor şi termenelor de livrare.
Aproape jumătate (45%) dintre expeditorii de scrisori persoane fizice ar fi dispuşi să plătească dublu dacă, la nivel naţional, scrisoarea ar ajunge în aceeaşi zi, iar o treime (37%) dintre aceştia ar fi dispuşi să plătească dublu dacă un colet expediat la nivel naţional ar ajunge a doua zi, potrivit unui comunicat.
În acelaşi timp, majoritatea utilizatorilor persoane fizice ar vrea să găsească în oferta tuturor furnizorilor de servicii poştale sisteme de notificare privind data şi ora livrării sau stadiul livrării, verificarea coletului la livrare, precum şi asumarea răspunderii furnizorului pentru întârzierea livrării.
Un român cheltuieşte în medie 87 de lei pe an pentru servicii poştale
Astfel, potrivit unor studii recente realizate de instituţie, atunci când aleg furnizorul de servicii poştale, clienţii persoane fizice se ghidează după tarifele practicate, viteza de livrare, siguranţa trimiterilor şi respectarea timpilor de livrare, în timp ce firmele acordă mai multă atenţie gradului de acoperire teritorială, siguranţei trimiterilor şi termenelor de livrare.
Aproape jumătate (45%) dintre expeditorii de scrisori persoane fizice ar fi dispuşi să plătească dublu dacă, la nivel naţional, scrisoarea ar ajunge în aceeaşi zi, iar o treime (37%) dintre aceştia ar fi dispuşi să plătească dublu dacă un colet expediat la nivel naţional ar ajunge a doua zi, potrivit unui comunicat.
În acelaşi timp, majoritatea utilizatorilor persoane fizice ar vrea să găsească în oferta tuturor furnizorilor de servicii poştale sisteme de notificare privind data şi ora livrării sau stadiul livrării, verificarea coletului la livrare, precum şi asumarea răspunderii furnizorului pentru întârzierea livrării.