Andre-Gustave sau André Citroën s-a născut în 1878 în Paris într-o familie numeroasă, fiind al cincilea copil la părinţi, şi a devenit un industriaş francez cunoscut în lume datorită automobilului care îi poartă numele, scrie.
Povestea lui André Citroën, industriaşul care a pus bazele unui imperiu auto (Imagine: Citroen.com)
Numele Citroen provine de la "Limoenman", care în limba olandeză înseamnă "omul cu lămâi mici", apoi a fost schimbat în Citron (lămâie), apoi când familia s-a mutat la Paris, în 1873, numele a suferit o nouă transformare: Citron a devenit Citroën.
André Citroën a fost fascinat de romanele lui Jules Verne, iar construcţia turnului Eiffel l-a făcut să îşi dorească să devină inginer. André a absolvit Ecole Polytechnique în 1898, apoi a lucrat ca inginer şi designer industrial. După absolvire a vizitat Polonia, locul de naştere al mamei sale, care murise recent.
În acea călătorie, André Citroën a descoperit un procedeu de tăiere a angrenajelor în formă de "V", a intuit mai multe posibilităţi de utilizare a procedeului şi a cumpărat brevetul, potrivit Business Magazin.
Povestea lui André Citroën, industriaşul care a pus bazele unui imperiu auto (Imagine: Citroen.com)
Numele Citroen provine de la "Limoenman", care în limba olandeză înseamnă "omul cu lămâi mici", apoi a fost schimbat în Citron (lămâie), apoi când familia s-a mutat la Paris, în 1873, numele a suferit o nouă transformare: Citron a devenit Citroën.
André Citroën a fost fascinat de romanele lui Jules Verne, iar construcţia turnului Eiffel l-a făcut să îşi dorească să devină inginer. André a absolvit Ecole Polytechnique în 1898, apoi a lucrat ca inginer şi designer industrial. După absolvire a vizitat Polonia, locul de naştere al mamei sale, care murise recent.
În acea călătorie, André Citroën a descoperit un procedeu de tăiere a angrenajelor în formă de "V", a intuit mai multe posibilităţi de utilizare a procedeului şi a cumpărat brevetul, potrivit Business Magazin.