Nume Tutorial: Obiectul window - part. 2
Descriere: Obiectul window - part. 2
Download: -
Autor: Anonim
Sursa (Link-ul oficial): -
Propria parere: Folositor.
Tutorialul:
Această lecţie continuă prezentarea altor modalităţi de folosire a ferestrelor.
1. Ferestre "on the fly" ("din mers").
Pentru a creea diferite ferestre trebuie să scriem mai multe fişiere HTML.
Putem scrie scripturi care să creeze ele documentul HTML (tag-urile, etichetele) care să apară în fereastra nouă, astfel nu mai este nevoie să creăm câte un fişier pentru fiecare pagină care va fi deschisă.
Puteţi încărca aceste documente generate de script într-o fereastră separată sau într-un frame.
În primul rând trebuie modificată sintaxa "open", astfel încât să nu încarce nici o pagină, deci în locul unde trebuie scrisă adresa URL vom scrie numai "" (două ghilimele duble).
Pentru a crea conţinutul paginii HTML care va apărea în fereastră e necesar să folosim metoda document.write() prin care pot fi create textul şi codul pentru elementele HTML ale paginii.
Iată un exemplu din care veţi putea înţelege mai bine:
- Să studiem funcţia windowOpen(). Vedem că mai întâi deschide o nouă fereastră browser, cu metoda "open()".
- Primul argument al metodei este un şir gol (""), astfel nu va fi deschis un document extern. JavaScript o să creeze noul document.
Am definit variabila "myWindow" prin care accesăm noua fereastră (Observaţi că nu puteţi folosi numele ferestrei "numeFereastra" pentru această operaţie).
După ce am deschis fereastra, vom deschide documentul care va fi afişat, asta se realizeaza prin:
myWindow.document.open()
S-a folosit metoda "open()" a obiectului "document" (este diferită de metoda "open()" a obiectului "window"). Aceasta deschide un document în fereastră, pregătind documentul pentru următorul input.
Tot prin variabila "myWindow" şi cu ajutorul "document.write" creem documentul dorit (codul HTML şi conţinutul documentului afişat în noua fereastră). Puteţi scrie orice etichete HTML sau text.
După afişarea conţinutului din document, trebuie să închidem crearea documentului. Aceasta se face prin următorul cod:
my Window.do cument.close();
- această linie de cod închide "deschiderea de creare" a documentului, şi nu fereastra.
După ce adăugaţi tot acest cod într-un fişier HTML, în browser veţi avea un buton ca cel de jos, apăsaţi pe el!
Această metodă de creare a paginilor printr-un script JavaScript este recomandată pentru ferestre gen pop-up, NU pentru pagini de site (paginare) cu un conţinut bogat!
2. Bara de stare (statusbar).
Bara de stare (statusbar) este bara din josul ferestrei browser-ului. Programele JavaScript pot scrie în această bară, pentru aceasta trebuie să daţi o valoare lui:
window.status
Următorul exemplu va arăta două butoane, unul pentru a afişa un text în statusbar, iar celălalt pentru ştergerea acestui text.
- Scriptul este simplu, avem o funcţie cu un argument "statusbar(text)", argumentul funcţiei (variabila "text") este transmis expresiei "window.status", care va afişa valoarea acestuia în bara de stare.
Am creat un formular cu două butoane. Ambele butoane apelează prin evenimentul "onClick" funcţia "statusbar()". Butonul "Scrie" transmite funcţiei argumentul şir "Aici este bara de stare!", acest şir reprezintă valoarea variabilei "text" şi va fi afişat în bara de stare.
- Pentru ştergerea textului din statusbar, al doilea buton transmite funcţiei un şir gol, două ghilimele simple (''), care preluat ca argument va determina expresia "window.status" să înlocuiască textul deja existent în bara de stare cu un şir gol.
Acest cod va arăta în browser următoarele două butoane:
Apăsaţi primul şi al doilea buton, observaţi rezultatul obţinut în bara de stare.
Browserul Mozilla Firefox ar putea avea anulată opţiunea de schimbare a textului din Statusbar, pentru activarea acestei opţiuni în Mozilla Firefox, deschideţi Tools - Options - Content aici asiguraţi-vă că butonul "Enable JavaScript" este bifat, daţi click pe Advanced şi bifaţi "Change status bar text".
3. Utilizare setTimeout().
Cu ajutorul unui numărător (setTimeout) puteţi face computerul să execute un anumit cod după o anumită perioadă de timp (specificată în milisecunde).
Sintaxa generală a acestuia este:
setTimeout("expresie", timp)
Unde "expresie" este expresia (codul) care va fi executat, iar "timp" reprezintă pauza de timp - în milisecunde - după care va fi executată "expresie".
În următorul exemplu se crează un buton iar dacă apasaţi acest buton o fereastră va apărea după 3 secunde:
setTimeout() este o metodă a obiectului window. Această metodă fixează pauză (întreruperea) până la execuţie.
Primul argument este codul JavaScript care va fi executat după o anumită perioadă de timp, aici avem "alert('S-a folosit metoda setTimeout')". Observaţi că secvenţa de cod JavaScript trebuie să fie între ghilimele. Cel de-al doilea argument spune computerului care este momentul în care codul va fi executat, trebuie să specificaţi timpul în milisecunde (3000 millisecunde = 3 secunde).
Rulând acest exemplu într-un browser, va arăta următorul button:
- Click pe butonul "Timer" şi aşteptaţi 3 secunde, se va deschide o fereastră Alert.
Descriere: Obiectul window - part. 2
Download: -
Autor: Anonim
Sursa (Link-ul oficial): -
Propria parere: Folositor.
Tutorialul:
Această lecţie continuă prezentarea altor modalităţi de folosire a ferestrelor.
1. Ferestre "on the fly" ("din mers").
Pentru a creea diferite ferestre trebuie să scriem mai multe fişiere HTML.
Putem scrie scripturi care să creeze ele documentul HTML (tag-urile, etichetele) care să apară în fereastra nouă, astfel nu mai este nevoie să creăm câte un fişier pentru fiecare pagină care va fi deschisă.
Puteţi încărca aceste documente generate de script într-o fereastră separată sau într-un frame.
În primul rând trebuie modificată sintaxa "open", astfel încât să nu încarce nici o pagină, deci în locul unde trebuie scrisă adresa URL vom scrie numai "" (două ghilimele duble).
Pentru a crea conţinutul paginii HTML care va apărea în fereastră e necesar să folosim metoda document.write() prin care pot fi create textul şi codul pentru elementele HTML ale paginii.
Iată un exemplu din care veţi putea înţelege mai bine:
Code:
<html>
<head>
<title>Document generat de JavaScript</title>
<script type="text/javascript">
<!--
function openWindow() {
myWindow= open("", "numeFereastra", "width=400,height=300,top=100,
left=200,status=yes,toolbar=yes,menubar=yes");
myWindow.document.open();
// se creaza documentul
myWindow.document.write("<html><head><title>Document creat cu JavaScript");
myWindow.document.write("</title></head><body>");
myWindow.document.write("<center><h1>");
myWindow.document.write("Acest document a fost creat cu Java Script!");
myWindow.document.write("</h1></center>");
myWindow.document.write("</body></html>");
//Se inchide crearea documentului (nu fereastra)
myWindow.document.close();
}
// -->
</script>
</head>
<body>
<form>
<input type="button" value="On_the_fly" onClick="openWindow()">
</form>
</body>
</html>
- Să studiem funcţia windowOpen(). Vedem că mai întâi deschide o nouă fereastră browser, cu metoda "open()".
- Primul argument al metodei este un şir gol (""), astfel nu va fi deschis un document extern. JavaScript o să creeze noul document.
Am definit variabila "myWindow" prin care accesăm noua fereastră (Observaţi că nu puteţi folosi numele ferestrei "numeFereastra" pentru această operaţie).
După ce am deschis fereastra, vom deschide documentul care va fi afişat, asta se realizeaza prin:
myWindow.document.open()
S-a folosit metoda "open()" a obiectului "document" (este diferită de metoda "open()" a obiectului "window"). Aceasta deschide un document în fereastră, pregătind documentul pentru următorul input.
Tot prin variabila "myWindow" şi cu ajutorul "document.write" creem documentul dorit (codul HTML şi conţinutul documentului afişat în noua fereastră). Puteţi scrie orice etichete HTML sau text.
După afişarea conţinutului din document, trebuie să închidem crearea documentului. Aceasta se face prin următorul cod:
my Window.do cument.close();
- această linie de cod închide "deschiderea de creare" a documentului, şi nu fereastra.
După ce adăugaţi tot acest cod într-un fişier HTML, în browser veţi avea un buton ca cel de jos, apăsaţi pe el!
Această metodă de creare a paginilor printr-un script JavaScript este recomandată pentru ferestre gen pop-up, NU pentru pagini de site (paginare) cu un conţinut bogat!
2. Bara de stare (statusbar).
Bara de stare (statusbar) este bara din josul ferestrei browser-ului. Programele JavaScript pot scrie în această bară, pentru aceasta trebuie să daţi o valoare lui:
window.status
Următorul exemplu va arăta două butoane, unul pentru a afişa un text în statusbar, iar celălalt pentru ştergerea acestui text.
Code:
<html>
<head>
<script type="text/javascript">
<!--
function statusbar(text) {
window.status = text;
}
// -->
</script>
</head>
<body>
<form>
<input type="button" name="scrie" value="Scrie in statusbar"
onClick="statusbar('Aici este bara de stare!');">
<input type="button" name="sterge" value="Stegere" onClick="statusbar('');">
</form>
</body>
</html>
- Scriptul este simplu, avem o funcţie cu un argument "statusbar(text)", argumentul funcţiei (variabila "text") este transmis expresiei "window.status", care va afişa valoarea acestuia în bara de stare.
Am creat un formular cu două butoane. Ambele butoane apelează prin evenimentul "onClick" funcţia "statusbar()". Butonul "Scrie" transmite funcţiei argumentul şir "Aici este bara de stare!", acest şir reprezintă valoarea variabilei "text" şi va fi afişat în bara de stare.
- Pentru ştergerea textului din statusbar, al doilea buton transmite funcţiei un şir gol, două ghilimele simple (''), care preluat ca argument va determina expresia "window.status" să înlocuiască textul deja existent în bara de stare cu un şir gol.
Acest cod va arăta în browser următoarele două butoane:
Apăsaţi primul şi al doilea buton, observaţi rezultatul obţinut în bara de stare.
Browserul Mozilla Firefox ar putea avea anulată opţiunea de schimbare a textului din Statusbar, pentru activarea acestei opţiuni în Mozilla Firefox, deschideţi Tools - Options - Content aici asiguraţi-vă că butonul "Enable JavaScript" este bifat, daţi click pe Advanced şi bifaţi "Change status bar text".
3. Utilizare setTimeout().
Cu ajutorul unui numărător (setTimeout) puteţi face computerul să execute un anumit cod după o anumită perioadă de timp (specificată în milisecunde).
Sintaxa generală a acestuia este:
setTimeout("expresie", timp)
Unde "expresie" este expresia (codul) care va fi executat, iar "timp" reprezintă pauza de timp - în milisecunde - după care va fi executată "expresie".
În următorul exemplu se crează un buton iar dacă apasaţi acest buton o fereastră va apărea după 3 secunde:
Code:
<script type="text/javascript">
<!--
function timer() {
setTimeout("alert('S-a folosit metoda setTimeout')", 3000);
}
// -->
</script>
<form>
<input type="button" value="Timer" onClick="timer()" />
</form>
setTimeout() este o metodă a obiectului window. Această metodă fixează pauză (întreruperea) până la execuţie.
Primul argument este codul JavaScript care va fi executat după o anumită perioadă de timp, aici avem "alert('S-a folosit metoda setTimeout')". Observaţi că secvenţa de cod JavaScript trebuie să fie între ghilimele. Cel de-al doilea argument spune computerului care este momentul în care codul va fi executat, trebuie să specificaţi timpul în milisecunde (3000 millisecunde = 3 secunde).
Rulând acest exemplu într-un browser, va arăta următorul button:
- Click pe butonul "Timer" şi aşteptaţi 3 secunde, se va deschide o fereastră Alert.